سامانه‌ی مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM) چگونه به کاهش هزینه‌ها، افزایش درآمد و ایجاد جریان‌های درآمدی جدید برای شرکت‌ها وسازمان‌ها کمک می‌کند؟

در دنیای امروز شرکت ها وسازمان‌های بزرگ از ایده‌ها و راهکارهایی استفاده می‌کنند که علاوه بر آسان کردن خدمات برای کارمندان و مشتریانشان، باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها و حتی گاهی کسب درآمدهایی قابل توجه می‌شود. فاکتور‌های مختلفی در موفقیت این سازمان‌ها نقش دارند که نادیده گرفتن هریک از آن‌ها می‌تواند به سازمان خسارات جبران ناپذیری وارد نماید.در نظر داشته‌ باشید گاهی محروم ماندن از یک سود قابل توجه و فرصتی که از آن آگاه نیستید، حتی اگر هیچگاه متوجه نشوید که چه فرصتی را از دست داده‌اید نیز یک خسارت جبران‌ناپذیر محسوب می‌شود، چرا که چنین فرصت‌هایی می‌توانند سرنوشت یک سازمان را عوض کنند.

چگونه ارتباط موثر با مشتریان می‌تواند تاثیری باورنکردنی بر یک سازمان داشته باشد؟

اولین عاملی که قصد داریم به آن اشاره نماییم، تاثیر ارتباط موثر با مشتریان، بر یک سازمان است.مشتریان یک سازمان سرمایه‌ی اصلی آن سازمان می‌باشند و نادیده گرفتن این امر در مدیریت یک سازمان اشتباهی بزرگ است.بگذارید با شما صادق باشیم.زمانی که صحبت از ارتباط با مشتری می‌شود، صرفا هدف کسب رضایت مشتری نیست، بلکه می‌خواهیم با تحقق این امر به یک مشتری بارها محصولاتمان را بفروشیم و کاری کنیم که آن مشتری محصولاتمان را به دیگران هم معرفی کند. شاید در ظاهر این امر یک اصل ساده به نظر بیاید، اما موضوع آن است که تجارت در دنیای امروز بسیار پیچیده تر از هرزمان دیگری است و برای همین است که بزرگ ترین وپیشرفته‌ترین سازمان‌ها در دنیا هزاران دلار در این زمینه هزینه می کنند و صدها برابر از این سرمایه‌گزاری کسب درآمد می‌کنند.اجازه دهید اهمیت این موضوع را با یک مثال ساده به شما نشان دهیم.فرض کنید یک شرکت پیش از آن که بخواهد محصولات خود را تولید کند، بداند از هر محصول چه تعداد خواهد فروخت.مثلا قبلا از آن که جنس A و  Bرا تولید کند، بداند که کدام محصولش سهم فروش بیشتری در بازار خواهد داشت و به عنوان محصول اصلی خود روی کدام محصول باید سرمایه گزاری کند.حال یک قدم جلوتر می‌رویم.اگرشرکت مذکور علاوه بر دانستن تعداد محصولی که باید تولید کند، بداند که چه کسانی این محصول را خواهند خرید، آیا رقبای آن شرکت می‌توانند با او رقابت کنند؟ آیا آن شرکت نمی‌تواند با روش‌های مارکتینگ (Marketing) سهم فروش بزرگ تری در بازار بدست آورد؟ چقدر از اتلاف هزینه‌هایش در تولید محصولات کم‌ طرفدار می‌تواند جلوگیری کند؟

یک سامانه‌ی مدیریت ارتباط با مشتریان(CRM) باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

مهم ترین ویژگی برای یک CRM کاربرپسند بودن آن است.البته منظور در اینجا زیبایی ظاهری آن نیست، بلکه منظور این است که کاربر باید بتواند به راحتی با آن کار کند، چرا که برای یک سازمان مهم است که پاسخی که از کاربر می‌شنود و اطلاعاتی که از کاربران بدست می‌آورد اطلاعات دقیقی باشد، چرا که این اطلاعات در تصمیم گیری‌های مهم و آینده‌ی سازمان تاثیر گذار است. پس نباید سختی کار با سیستم باعث شود که کاربر از وارد کردن اطلاعات صرف نظر نماید. البته این عامل به تنهایی نمی‌تواند کاربر را قانع کند که همچنان پس از خرید از یک سازمان با آن همکاری کند یا درنظرسنجی‌ها شرکت کند، چرا که اغلب کاربران تنها در صورت نارضایتی تمایل به انتقال موضوع به سازمان دارند و در صورت رضایت اگر تمایل به خرید مجدد محصولی داشته باشند، با سازمان ارتباط برقرار می‌کنند.

مشکلات CRM

CRM یا سیستم مدیریت ارتباطات با مشتری یک محصول نرم افزاری است که بواسطه ی آن امکان ارتباط موثر با مشتریان فراهم می‌شود و با توجه به نیازها وسیاست ها و روش‌های فروش و مارکتینگ هر شرکت می‌تواند امکاناتی را فراهم نماید تا آن شرکت با توجه به سیاست‌ها و نیازهایش با مشتریانش ارتباط برقرار نماید.با توجه به اهمیت این موضوع و پیچیدگی‌های پیاده‌سازی این راهکار شرکت‌ها باید هزینه‌های سنگینی را در قبال خرید و طراحی یک CRM کارآمد پرداخت نمایند که بواسطه‌ی شرایط اقتصادی حال حاضر برای خیلی از سازمان ها این امکان وجود ندارد.

راهکارساده اما مفید ما در ازای CRM

با در نظر گرفتن تمام ویژگی ها و مشکلات مذکور قصد داریم راهکاری ارایه دهیم که بواسطه‌ی آن می‌توانید یک CRM قدرتمند و کارآمد برای سازمان یا شرکت خود تهیه نمایید.

نظرتان چیست که امکانی فراهم شود که:

علاوه براین‌ها،امکان توسعه و ایجاد خدمات خاص مدنظر خودتان نیز وجود داشته باشد و این سامانه با وبسایت شما قابلیت یکپارچه سازی داشته باشد. شاید برایتان باورنکردنی باشد اما راه‌اندازی آن نیز برای سازمانتان بسیار ساده خواهد بود و هزینه‌ی بسیار کمی‌ دربرابر این CRM قدرتمند پرداخت خواهید کرد.اگر به قدر کافی کنجکاو شده‌اید باید بگوییم که این امکان از طریق کدهای USSD فراهم شده است.کدهای USSD کدهای دستوری‌ای هستند که با * شروع  و با # تمام می‌شوند.

برای مثال شرکت هواپیمایی ماهان با استفاده از این کدها و مجموعه‌ای از دیگر راهکارها موفق به کاهش مبلغ قابل توجهی در هزینه‌های خود شده‌است. بنابراعلام این شرکت راه‌اندازی این راهکارها در ادارات و واحدهای تابعه ، باعث صرفه‌جویی ماهانه 125 میلیون تومان در دو بخش “کاهش مصرف کاغذ” و “کاهش هزینه نیروی انسانی” شده است.

مشاهده‌ی لیست قیمت‌های کدهای USSD

ایده‌ی استفاده از کدهای USSD به عنوان CRM ایده‌ا‌ی از شرکت گسترش طراحان نقش الماس است که نتیجه‌ی 5 سال تحقیق و توسعه است. برای آگاهی از نحوه‌ی خرید و خرید این محصول کلیک کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *