چرا تبلیغ در سرویس‌های اشتراک ویدیو یکی از بهترین روش‌های تبلیغات و مارکتینگ(marketing) در دنیای امروز است و چگونه به کسب درآمدهای بالا کمک می‌کند؟

امروز اگر کمی ریزبینانه‌تر به روش‌های مارکتینگ(marketing)  بعضی از شرکت‌ها توجه نمایید، از خلاقیتی که در بازاریابی و تبلیغات خود استفاده کرده‌اند شگفت‌زده ‌خواهید شد. این روش‌ها به اندازه‌ای تاثیرگذار و کارآمد هستند که نه تنها درآمد این شرکت‌ها را به میزان چشم‌گیری افزایش می‌دهند، بلکه باعث ایجاد جریان‌های درآمدی جدید قابل توجهی نیز می‌شوند و همین‌طور  این شرکت‌ها را تبدیل به یک برند ارزشمند می‌کنند. نکته‌‌ی مهم اما این است که این ایده‌های خلاقانه معمولا بربسترابزارهای فناوری اطلاعات پیاده‌سازی می‌شوند.

اگر مدیر شرکتی هستید که مشتریان شما مردم هستند، در این مطلب راهکارهای تازه‌ای را در ازای تبلیغات به شما معرفی خواهیم کرد.  اما پیش از شروع اجازه دهید سوالاتی از شما بپرسیم؟ تا به حال چقدر برای تبلیغات هزینه کرده‌اید؟ اصلا پیش از این از چه روش‌هایی برای تبلیغ استفاده کرده‌اید؟ آیا به اندازه‌ای که انتظار داشته‌اید، این روش‌ها کارآمد بوده‌اند؟

برای آن که بتوانید روش مفیدی برای تبلیغ محصول یا خدمات خود انتخاب نمایید، باید فاکتورهای مختلفی را در نظر بگیرید. یکی از این فاکتورهایی که اهمیت فراوانی در انتخاب روش تبلیغات دارد، در نظر گرفتن مشتریان بالقوه است. این که کجا و چگونه تبلیغ کنید تا حداکثر افرادی که آن تبلیغ را می‌بینند، مشتریان بالقوه و بازار هدف شما باشند و همین‌طور بیشترین تاثیر را روی آن‌ها بگذارید. پس این که کدام روش، برای سازمان شما بهترین روش برای تبلیغات است، نیاز به بررسی همه‌ی جوانب شرکت شما دارد. اما در این مطلب قصد داریم روش‌هایی را به شما معرفی کنیم که بسیار تاثیرگذار هستند و با کمک آن‌ها خواهید توانست که بیشترین تعداد از مشتریان بالقوه‌ی خود را پیدا کنید و آن‌ها را به گونه‌ای تحت تاثیر قرار دهید که برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی محصولاتتان ساعت‌ها وقت بگذارند  تا محصول و خدمات شما را به خوبی بشناسند.

اما چه راهکارهایی می‌توانند برایتان بستری فراهم کنند تا به بهترین شکل مارکتینگ را انجام دهید؟

اجازه دهید سرویس یوتیوب(YouTube) را به شما معرفی نماییم. سرویسی که به گفته‌ی خود یوتیوب(YouTube) افراد بالا 18 سال در آمریکا زمان بیشتری از تماشای تلویزیون را صرف تماشای ویدیو در یوتیوب(YouTube) می‌کنند و در ساعاتی که اکثر مردم تلویزیون تماشا می‌کنند، افراد 18 تا 49 ساله تنها رو تلفن‌های همراه خود، ازهمه‌ی 10 برنامه‌ی پرطرفدار شبانگاهی تلویزیون باهم، یوتیوب(YouTube)  را بیشتر تماشا می‌کنند و به همین جهت است که تعداد کسب و کارهایی که در یوتیوب(YouTube) تبلیغ می‌کنند در سال‌ها دو برابر شده است. اما تبلیغات در این سرویس چه مزیتی به کسب و کارها می‌دهد که انقدر مورد توجه قرار گرفته است؟

یوتیوب(YouTube) دقیقا همان امکاناتی را در اختیار کسب وکارها می‌گذارد که در بالا ذکر کردیم. همانطور که گفتیم یوتیوب(YouTube) یک سرویس اشتراک ویدیو است که هرفردی می‌تواند در آن ویدیوهایی که می خواهد را در کانال خود آپلود می‌نماید. صاحبان کسب وکارها ویدیوهای تبلیغاتی‌ای از کسب و کار خود تهیه کرده و به یوتیوب(YouTube) سفارش تبلیغ می‌دهند و یوتیوب(YouTube) به کسانی که ویدیوهای به اشتراک گذاشته شده را تماشا می‌کنند در ابتدا یا اواسط ویدیوهای تبلیغاتی را نمایش می‌دهد. برای آن که این چرخه رونق پیدا کند یوتیوب(YouTube) به افرادی که ویدیوهای خود را به اشتراک می‌گذارند درصدی از درآمد تبلیغات را اختصاص می‌دهد و هرچه ویدیوهای آن‌ها توسط سایر کاربران بیشتر نمایش داده شود، درآمد بیشتری به آن‌ها اختصاص داده خواهد شد. به همین دلیل افراد تلاش خواهند کرد که ویدیوهای مفیدی تولید نمایند تا بازدید بیشتری از ویدیوهای آن‌ها انجام گیرد و درآمد بیشتری کسب نمایند. اما سؤال اینجاست که چرا سفارش تبلیغات در این سرویس به نفع کسب و کارها است؟

بیایید از زاویه‌ی دیگری به موضوع نگاه کنیم. بیلبوردی را در نظر بگیرید که در نقطه‌ای از شهر واقعا شده است که بسیار پر رفت و آمد است. طبیعتا تبلیغات برای کسی که بخواهد از بیلبوردهای سطح شهر استفاده کند بر روی این بیلبورد بسیار جذاب خواهد بود. یوتیوب یک گنجینه‌ی ارزشمند از تمام مطالب است که در صورت جستجوی هر موضوعی در آن ویدیوهای زیادی درباره‌ی آن خواهید یافت و افراد زیادی از آن ویدیوهای بازدید می‌نمایند.  یوتیوب در اینترنت همان نقطه‌ی پرترددی است که افراد زیادی در آن جا رفت و آمد دارند و صاحبان کسب و کارها و شرکت‌های مختلف در سالهای اخیر از تبلیغات در این سرویس اشتراک ویدیو بهترین نتیجه را گرفته‌اند. اما این تمام ماجرا نیست.

فرض کنید بیلبوردی را در نقطه‌ای پردرآمد از شهر در نظر گرفته‌اید که در معرض دید افراد زیادی باشد. خوب این می‌تواند تبلیغات خوبی برای شما باشد اما نظرتان چیست که این بیلبورد در جایی قرار بگیرد تنها افراد زیادی آن را ببینند که مشتری بالقوه‌ی شما هستند. یکی از امکاناتی که یوتیوب در اختیار کسب و کارها قرار می‌دهد دقیقا همین  ویژگی است. امکانی که در دنیای فیزیکی میسر نیست. در سرویس یوتیوب، به عنوان سفارش دهنده‌ی تبیلیغ، شما می‌توانید در پنل مدیریتی خود انتخاب نمایید که چه افرادی با چه رنج سنی ای و در چه منطقه‌ای، تبلیغات شما را در میان چه ویدیوهایی با چه موضوعاتی ببینند. بدین گونه دقیقا تنها بازار هدف شما است که این تبلیغات را خواهد دید. اجازه دهید که کمی واضح‌‍تر موضوع را بیان کنیم. برای مثال کارخانه‌ی شما یک محصول آرایشی بهداشتی تولید کرده است که مورد استفاده‌ی خانم‌های در رنج سنی 20 تا 49 سال در آمریکا است، شما در پنل مدیریتی خود می‌توانید انتخاب کنید که تنها این افراد تبلیغ شما را ببینند و این تبلیغات مثلا در میان ویدیوای که مرتبط با چگونگی مراقبت از پوست است نمایش داده ‌شود. به این ترتیب شما به مفیدترین حالت ممکن محصول خود را تبلیغ کرده‌اید.

اما مسئله این است که تبلیغات در یوتیوب(YouTube) برای شرکت‌ها و کسب وکارهای ایران به دلیل فیلترینگ کارمنطقی‌ای نمی‌باشد به خصوص اگر مشتریان این شرکت‌ها در داخل ایران باشند. اما راهکار جایگزینی نیز وجود دارد که برای کسب و کارهای داخل ایران به اندازه‌ی یوتیوب مفید است.

سرویس اینما که یک سرویس اشتراک ویدیو است، دقیقا امکاناتی همانند سرویس یوتیوب در اختیار کاربران قرار می‌دهد و به دلیل آن که برخلاف سایر سرویس‌های اشتراک ویدیو در ایران که  10% از درآمد حاصل از تبلیغات را در ازای هر بار نمایش ویدیوها در اختیار افرادی که آن ویدیوها را بارگذاری کرده‌اند قرار می‌دهد، انگیزه‌ی قوی ای ایجاد شده تا افراد زیادی از طریق بارگذاری ویدیوهای خود در این سامانه کسب درآمد کنند. به همین جهت این سرویس اشتراک ویدیو در حال تبدیل شدن به یک گنجینه‌ی با ارزش از ویدیوهای مختلف است. همین امر سبب شده که بازدید از اینما و در نتیجه ویدیوهای تبلیغاتی از هر سرویس اشتراک ویدیوی دیگری در ایران بیشتر شود. به علاوه نمایش ویدیوهای تبلیغاتی بر اساس سن، منطقه جغرافیایی و ارتباط با موضوع ویدیوها به بازدید کننده‌ها از دلایل مهمی است که سرویس اینما مورد توجه شرکت‌ها و کسب کارهای زیادی برای تبلیغات قرار گرفته ‌است. برای سفارش تبلیغ در این سرویس یا دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید از طریق لینک‌های زیر اقدام نمایید.

برای سفارش تبلیغ در اینما کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره وارد شوید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *